Over Ons
Attic Room Productions
We make podcasts, that's what we do!
Je wilt een eigen podcast beginnen, maar je hebt geen idee waar je moet beginnen of hoe je deze überhaupt op een mediaplatform krijgt? Geen probleem! Met onze expertise zijn wij dé partner voor bedrijven en andere merken die hun verhaal of visie willen vertellen via de kracht van podcasts. Wij nemen samen met jou en je gasten de audio op, doen de nabewerking en zorgen ervoor dat jouw podcast op de bekende podcast kanalen komt te staan. Wij komen graag met onze locatieset bij jou langs om een podcast op te nemen!
Wij geven jouw visie een stem!
Waarom beginnen met een podcast?
Podcasts winnen tegenwoordig steeds meer populariteit, zowel bij consumenten als bedrijven! Het is een krachtig, persoonlijk en toegankelijk medium om een boodschap te verspreiden.
1. Direct persoonlijk contact met je publiek - Podcasts bieden een unieke mogelijkheid om direct en persoonlijk te communiceren met je doelgroep. Door de aard van audio voelt het alsof de luisteraar een-op-een in gesprek is met jou of je merk.
2. Populariteit van podcasts - De populariteit van podcasts is wereldwijd sterk toegenomen, en ook in Nederland groeit het aantal luisteraars enorm. Volgens recente cijfers luisteren miljoenen Nederlanders naar podcasts. Vooral podcasts over ondernemerschap, gezondheid, lifestyle en technologie zijn zeer populair!
3. Eenvoudige toegang en consumptie - Podcasts kunnen altijd en overal worden beluisterd: onderweg, tijdens het sporten of terwijl mensen aan het werk zijn. Dit maakt het een zeer aantrekkelijk medium voor drukbezette mensen die toch willen leren of vermaakt willen worden. Door een podcast te maken kun je jouw boodschap gemakkelijk bij je doelgroep brengen zonder dat ze hun dagelijkse routine hoeven te onderbreken.
4. Doelgericht bereik - Een van de grootste voordelen van podcasts is dat je zeer gericht een specifieke doelgroep kunt aanspreken. Omdat podcasts vaak thematisch zijn, luisteren mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw onderwerp, merk of vakgebied. Dit maakt tevens ook de kans veel groter dat jouw boodschap bij de doelgroep terechtkomt.
5. Last but not least - Ook omdat het gewoon leuk is om iets te creëren waar andere mensen naar luisteren!